サーバーへの不正アクセスによる、外国語予約ウェブサイトにて
ご予約いただいたお客さまの個人情報流出に関するお詫びとお知らせ

平素は幣ホテルをご愛顧いただき、誠にありがとうございます。

この度、弊ホテルの外国語(英語・中国語・韓国語)予約ウェブサイトにて使用している予約システムについて、サーバーへの不正アクセスによる個人情報流出の事実が判明いたしました。

弊ホテルは、外国のお客様から宿泊予約を受注するためのシステムとして、ファストブッキングジャパン株式会社の予約システムを利用しておりましたが、この度、同社の親会社であるフランス法人のファストブッキング社の所有・管理するサーバーに対し外部から不正アクセスがあり、同社の予約システムを通じて弊ホテルの予約をされたお客さまの個人情報が流出したとの報告が、同社から弊ホテルにございました。

お客様に、多大なご心配、ご迷惑をおかけいたしますことを心よりお詫び申し上げます。

本件については流出の判明後、個人情報保護委員会に報告しておりますが、流出の詳細については現在も確認中です。なお、弊ホテルの日本語公式ウェブサイトからご予約いただきましたお客様の個人情報については、利用システム、サーバーともに異なるため、本件には該当しておらず、流出はございません。また、これまでに個人情報を悪用される等の被害の報告は受けておりません。現在判明している流出の状況は、下記のとおりです。

■ 流出した個人情報について

流出した個人情報(件数499件)は、当サイトで2017年5月2日から2018年6月15日の間に作成された予約記録(取り消しを含む)のうち、お客様の

・お名前、Eメールアドレス、国籍、電話番号

・ご到着日とご出発日

・ご宿泊代金の金額、ご予約番号

となっております。

なお、ファストブッキングジャパン株式会社からの報告では、クレジットカード情報に関する流出はないとの情報を受けております。

■ お客様への対応について

個人情報の流出があったお客様に対しては、弊ホテルから個別にご連絡をいたします。

なお、流出の詳細については現在も確認中であり、流出が判明したお客様から順次ご連絡をいたします。

■ 今後の対策について

ファストブッキングジャパン株式会社が現在実施している第三者機関によるセキュリティ診断が終了し、安全認定が発行されるまでの間、同社の予約システムの利用を停止いたします。

■ 本件に関するお客様からのお問い合わせ先

お客様窓口
crinfo@oriental-hotel.co.jp





Notice and Apology regarding the Leakage of Personal Information of Guests
who had made a Reservation via Reservation Website due to a
Security Breach to the Server

 We appreciate for your continued support and using our hotel.

 We have found that the personal information of our guests has been compromised due to a security breach to the server of the reservation system provided by Fastbooking Japan Co., Ltd., ("Fastbooking Japan") used by Oriental Hotel tokyo bay at our multilingual reservation website (English/Chinese/Korean).

 We have been using the reservation system provided by Fastbooking Japan as a system for receiving hotel reservations from our foreign guests. However, Fastbooking Japan informed us that the server owned and managed by Fastbooking ("Fastbooking"), a French corporation which is the parent company of Fastbooking Japan, was the subject of a security breach caused by an external party, and that the personal information of our guests who made a reservation via the reservation system of Fastbooking Japan has been compromised.

 We sincerely apologize for the great concern and inconvenience caused to you on this matter.

 Following the discovery of leakage of personal information, we have reported to the Personal Information Protection Commission of this incident, and are still confirming the details of leakage of personal information. Please note that no personal information of our guests who had made a reservation via our Japanese Official Website has been compromised since both the system and server the guests use are different from that of our multilingual reservation website, and thus has not been affected by this incident. Also, we have not received any reports of the misuse of the personal information of our guests at present. The circumstances of the leakage we are aware of currently are as follows:

* Personal information which has been compromised

Among the reservation records prepared at our website during the period of May 2, 2017 to June 15, 2018 (including cancellations), the details of the personal information which has been compromised are as follows (number of cases: 499 cases):

- your name, email address, nationality and phone number

- the date of your arrival at and department from our hotel; and

- the amount that you paid for your stay with us, and the confirmation number of your reservation.

According to Fastbooking Japan, we have been informed that no credit card information of our guests has been compromised.

* Correspondence to our guests

We will individually contact those guests whose personal information has been compromised.

We are still confirming the details of leakage, and each guest whose personal information is found to be compromised will be informed in a proper order.

* Subsequent measures taken

We will suspend the use of the reservation system operated by Fastbooking Japan until a third party institution's security assessment, which is currently conducted by Fastbooking Japan is completed and a safety certificate is issued.

* Contact information for inquiries from guests regarding this matter

Please contact our Customer Support Desk at crinfo@oriental-hotel.co.jp